
Ford ili preciznije Ford Motor
Company duguje ime svom osnivaču, Hanry
Fordu (1843-1947). Tvornica Ford je prve
dve godine, od osnivanja 1901. godine do 1903. godine, nosila drugi naziv, da bi
ime koje sada ima dobila 1903.godine.
Gottlieb Daimler
(1834-1900)-lijevi na sl.- bio je inženjer u firmi, pogodite, Daimler
Motoren Gesellschaft.
BENZ
Karl Benz (1844-1929)-desni na sl.- je bio
njemački inženjer, koji je 1866.godine izumio vozilo na tri točka, prvo koje je
bilo pokretano četverocilindričnim benzinskim motorom.

1898. godine petorica braće Opel su počeli
proizvodnju mašina za šivanje i bicikla u fabrici Adama Opela, kako joj je bilo
ime po jednom od braće. Međutim, fabrika ubrzo počinje proizvodnju automobila, i
u tome joj dobro ide. Opel je bio prije Drugog svjetskog rata najveći evropski
proizvođač automobila.
Imena fabrika prema osnivačima nisu bila strana ni
za Francusku. Louis Renault (1877-1944), -lijevi na
sl.-Marcel Renault (1882-1903)-desni na sl.- i Fernand Renault (1865-1901)
osnovali su 1899. godine, La Compagnie Renault Frères. Fabrika je 1945. godine
nacionalizovana zbog sardnje braće Renault sa Nijemcima i promijenjeno joj je
ime, ali je u imenu, ipak, ostalo ime Renault , u La Régie nationale des usines
Renault.

Armand Peugeot (1849-1915) osnovao je 1895 La Société des automobiles
Peugeot ili Automobilsku kompaniju Peugeot.
CITROEN
Prvo ime za fabriku Citroen bilo je Le Quay de Javel’s, ali je ubrzo ime
promijenila u Citroen prema svom osnivaču André Citroenu
(1878-1935).

Uprkos velikim razlikama u evropskoj i američkoj kulturi u odnosu na
japansku, imena fabrika su davana po istom principu. Tako je Honda dobila ime po
svom osnivaču Soichiro Hondi, koji je živio od 1906. do 1991. godine. To ime je
nosila od samog osnivanja 1948. godine. U početku Honda je proizvodila samo
motore, a poslije, tačnije 1964. godine. počinje proizvodnju automobila.
PORSCHE
San dr Ferdinanda Porschea je bio da napravi auto po prihvatljivoj
cijeni uz podršku novog njemačkog kancelara Adolfa Hitlera. To mu je pošlo za
rukom 1934. godine kada je Porsche uspio da izgradi fabriku u Wolfsburgu i
proizvede svoje prvo auto. Samo nismo sigurni da li je njegov san o autu po
prihvatljivoj cijeni zaista ikada ispunjen.

Sakichi Toyoda (1894-1952) osnovao je fabriku The Toyoda Automatic Loom
Works Ltd. 1926. godine. 1935. godine fabrika, koja se u početku nije bavila
proizvodnjom automobila, proizvodi svoj prvi automobil. Kishiiro Toyoda,
sin Sakichia, mijenja ime fabrike u The
Toyota Motor Company.


Austrougarskog konzula u Francuskoj Emil Jellineka (sl. lijevo) koji je
bio zvanični predstavnik fabrike automobila Deimler za Austriju, Mađarsku,
Francusku i SAD, inspirisala je njegova kćerka Mercedes (sl. deno), da po njoj
da ime svojoj kompaniji. 1902. godine registrovao je ime Mercedes koje je bilo
namijenjeno njegovim budućim autima.
1910. godine formirana je fabrika Anonima Lombarda Fabbrica
Automobili (ALFA) kada je grupa talijanskih biznismena kupila je posrnulu
francusku fabriku auta u blizini Milana. 1915. godine ALFA-u je preuzeo
industrijalac Nicola Romeo. Novo i ime koje i danas nosi, fabrika je dobila
nakon Prvog svjetskog rata; tako što je starom imenu Alfa dodano ime novog
vlasnika Romeo.
Henry Royce,
rođen 1863. godine, izvrsan inženjer bio je vlasnik fabrike kranova
i dinama pod imenom F.H.Royce & CO. U proljeće 1904. godine upoznaje
Charlesa S. Rollsa, aristokratu, sina zemljoposjednika i velikog avanturist.
Rolls u njemu vidi veliki talenat i perspektivnog inženjera i obećava mu da će
mu pomoći u izradi motora za automobile. Taj njihov usmeni sporazum se i
zvanično potvrđuje potipisivanjem ugovora između "C.S.Rolls and CO" i Royceove
kompanije, prema kojem Rollsova kompanija dobija ekskluzivno pravo na prodaju
Royceovih auta u Velikoj Britaniji pod novim imenom
Rolls-Royce.

Ali, ipak, nisu svi osnivači davali svojim fabrikama ime po sebi. Fiat,
na primjer, je osnovan 1899. godine od strane Giovanni Agnellia (1865-1945).
Fiat nije bilo ime njegovog djeda, niti pretka, nego je skraćenica za Fabrica Italiana Automobilii Torino. Iako
nije dao ime fabrici po sebi, Giovanni Agnelli se pobrinuo da kompanija FIAT
ostane i do danas u rukama njegove porodice.

Ime njemačke fabrike Volkswagen dolazi od duha ili namijene koja je bila
vodilja u osnivanju ove kompanije. Tj. fabrika je osnovana pod motom da
proizvede auta, jeftina i dostupna širim narodnim masama i otuda ime Volkswagen
ili prevedeno na srpski "narodni auto".
Šveđani Assar Gabrielson (lijevi
na sl.)i Gustaf Larson (desni na sl.) osnivači Volva, htjeli su da odstupe od
stereotipa davanja imena fabrike po svom imenu (ili se nisu mogli dogovoriti
čije bi ime stvarno nosila), i velikoj švedskoj kompaniji za proizvodnju auta
dali su latinsko ime. Volvo, naime, na latinskom znači "vozim".
Interesantno za ovu svjetski poznatu kompaniju je to što je ona svoj
naziv "Audi" vuče od male radionice koja se bavila proizvodnjom auta. Ta
radionica zvala se "Audi". Međutim, to ime se gubi 1932. godine kada dolazi do
udruživanja četiri njemačke radionice, na čelu sa Audijem, u jednu veliku. Ta
velika kompanija dobija novo ime "Auto Union AG". Tada je nastao i poznati
audijev znak četiri prstena, koji ustvari predstavlja četiri kompanije koje su
ga stvorile. Ime audi se gubi sve do 1969. godine, kada dolazi do udruživanja sa
kompanijom "NSU Motor Works AG", tada firma ponovo dobija staro ime, ali malo
modifikovano "Audi NSU Auto Union AG". Današnje ime kompanija je dobila tek
1985. godine, skraćivanjem imena "Audi NSU Auto Union AG" na samo "Audi
AG".
Нема коментара:
Постави коментар